17 Şubat 2011 Perşembe

Portakallı Kek


Malzemeler:

* 4 Yımırta
* 2 Su Bardağı Toz Şugar
* 1 Su Bardağı Sıvı Yağ
* 1,5 Su Bardağı Süt
* Yarım Su Bardağı Su
* 3 Su Bardağı Un
* 1 Portakalın Kabuğunun Rendesi
* 1 Paket Vanilya
* 1 Paket Kabartma Tozu
* Dövülmüş Fındık veya Ceviz (Ceviz Daha Lezzetli)


Hazırlanışı:

Yımırtaları ve şekeri çırpma kabına dök. 20dk kadar puf puf olana kadar mixerle çırp. Sıvı yağı, sütü, suyu ekle. 3 bardak unu dök. Çırp çırp çırp. Çırparken kendini de hırpalarsan o sırada kalori yakılabiliyor! :) Rendeyi de koyduktan sonra vanilya ve kabartma tozunu, findukları da ekle. Hepsini çırp. Fırın ısınırken sen de kek kalıbını sıvı yağ ile yağla. İyice yağla ki kalıptan çıkabilsin(Sonra benim gibi parça parça kek yeme) Sonra kalıba karışımı dök ve pişir. Bıçağı batırdığında bıçak kekin içinden temiz çıkıyorsa pişmiş demektir.

Afiyet olsun!!!

Tarif için Mia'ya teşekkürler :)

Yaparken bu şarkıyı dinle!

7 yorum:

  1. Bi kez yemistim:) cok lezzetli..
    sonra kendimde yapmaya calistim ama bi türlü beceremedim.tadi pek hos olmadi:)..

    YanıtlaSil
  2. ıspanaklı kek i de öneririm, yapmalısın yapmadıysan.

    YanıtlaSil
  3. feli çok beğendim blog u:)

    YanıtlaSil
  4. Oleeeyy! Çok güzel yapmışsındır eminim Feli! ;)

    YanıtlaSil
  5. Yorumlari ben onaylamadan geliyorlarmiş hiçbir şeyden haberim yok :O şimdi cevap veriyorum ancak özür dilerim bebekleer..

    Rory, bu bir Mia tarifidirr, ne kadar güzel tattiğini tahmin edersin. Sen de denee :)

    Aayla Secura, ispanakli kek de nee?

    Oğuzcumm beğenmene çook sevindimm :)

    Miaaa, sayendeee :)

    YanıtlaSil
  6. Kardeşime söyliyim yapsın :D. Hazıra konmak gibisi yok dimi Feli?!

    YanıtlaSil
  7. Ahaha tabi ki yok! Hem de yapması lazım abiciği istemiş! :D portakal olsa ben de yapıcam kaç gündür canım çekiyorr!

    YanıtlaSil