11 Mayıs 2012 Cuma

Maydanozlu Naneli Tavuk


Abla, geçen gün dedemler bizde kalırken "Home TV"yi açtı. Bilirsin oradaki yemeklerin yapılışını izlerken hep canı çeker insanın. Bir kadın çıktı ve o yaptıkça dedemle ben "Aaa kolaymış yapılabilir aslında" dedik ve diğer gün malzemeleri alıp yaptık. (Yaptığım yemeğe benzer fotoğraf bulamadım, hiç böyle hafif bir hali yok yani)


Malzemeler: 

İstediğin kadar şinitzellik kesilmiş göğüs eti
Taze nane
Maydanoz
Un
Tuz
Karabiber
Zeytinyağı



Hazırlanışı:

Önce tavuklarını istediğin şekle getir. Kadın normal şinitzel gibi yapıyordu ama ben mesela çubuk çubuk kesiyorum. Sonra onları bir tepsiye yay. Üzerlerine tuzu karabiberi serp, ellerinle vıcı vıcı diye karıştır hepsini.

Sonra tavaya zeytinyağını dök ama çok az. Göl olmasın, dibini doldursun yeter. Sonra etlerini una batırıp batırıp kızgın yağda kızart. Çok kızarmasın böyle hafif sarararak çıtır olur ya öyle olsun. Sonra kaldır onları bir kaba koy.

Maydanoz ve naneleri küçük küçük doğra. Sonra bol bol kırıntıların döküldüğü tavaya bu sefer göl halinde zeytinyağını dök. Tavanın dibini tahta bir kaşık veya spatula ile kazı. Sonra hafif kızarmış olan tüm tavukları, bu kızgın yağa at. Üzerine de yeşilliklerini dök tavada karıştır. O yeşillikler ete yapışıyor. Muhteşem bir şey oluyor.

Kime anlatsam ve denese bayıldı. Bence sen de çok seversin. Çok da lezzetli nam nam nam yersin.

2 yorum:

  1. YAPSAK YEMEZMIYIZ FELICIGIM OYLEBIR GUZEL YAZIYORSUNKI OKURKEN BILE KEYIF ALIYORUM BIRDE YESEM TAM NAM NAM OLUR.... GERCEKTEN HARIKA BIR YAZI STILIN VAR COK KEYIFLE TAKIP EDIYORUM BENCE KITAPTA YAZMALISIN EMIN OL ILK OKUYUCULARINDAN OLURUM TEPRIKLER...

    YanıtlaSil
  2. Ayy Alko yerim senii!! :) Ben sana yaparım kii! Beraber nam nam yeriz. Kitabı böyle yazarsam basmazlar galiba ehehe :) "Ablaya tarifler" olsun adı bari! :D

    YanıtlaSil