8 Eylül 2021 Çarşamba

Ev Yapımı Yoğurt

Yoğurdu bu kıvamda yapana kadar yıllarım gitti. Bir türlü tutturamıyordum. Sonunda başardım ve ne zaman yapsam tutuyor artık. Oh be! Al sana tarif 👇



Aha da malzemeler beyle:


* 2 litre süt
* 2 kaşık yoğurt (bu sevdiğin ve ekşi olmayan bir yoğurt olsun)
* Battaniye tarzı bir şey
* Tahta kaşık
* Kağıt havlu
* Fırın tepsisi
* Tülbent tarzı bir bez
* Ahşap kesim tahtası
* 4 saat + 1 gece süre

Yapılışı:

Bu işlemler boyunca tencerenin kapağından uzak duruyoruz. İki litre sütü tencereye dök (çelik tencerede yapıyorum). Kaynat. Kaynadıktan sonra kısığa alıp 15 dakika daha karıştıra karıştıra pişir. Sonra kenara soğumaya al. 

39-42 derece arası bir sıcaklık lazım. Vücut ısından sıcak olacak ama parmağın yanmayacak. Bende mutfak derecesi vardı çoşkür de öyle ölçüyorum. Bu sıcaklığa indiğinde üzerinden kaymağını al. 2 kaşık yoğurdunu bir kaseye koy. Üzerine bu ılık sütten ekle karıştır. Sonra tencereye ekle. Bir iki tur daha karıştır.

Mutfağın ılık bir köşesine battaniye tarzı şeyini ser. Üzerine ahşap kesim tahtasını, üzerine de tencereni koy. Kapak yerine üzerine tahta kaşık ya da spatulayı uzunlamasına koy. Üzerine temiz tülbentini ört. Etrafına da battaniyeni sar. 4 saat mayalanmasını bekle.

4 saat sonunda yoğurdun tutmuş olacak. Ben koyu kıvam sevdiğim için yoğurdun üzerine kağıt havlu koyup kenarlarını dışarı sarkıtıyorum. Yoğurdun üzeri dediğim şey gerçekten üzeri. Elinle yoğurda değene kadar hafifçe bastır kağıt havluyu. Üzerine de aynı şekilde tülbenti bastır. Kenarlardan sarkmalı. 

Dolaba koymadan önce fırın tepsisinin üzerine koy ki emilen sular alttaki hepsiye aksın. Gece boyu dolapta dursun. Sabaha mis gibi yoğurdun hazır. Tahta kaşık dışında bir şey sokma yoğurduna.

Artık tencerenin kapağını kapatabilirsin.

Aşağıya kıvamı belirten bir video koydum. Afiyet olsun ablam! 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder