6 Eylül 2010 Pazartesi

Nuriş Çorbası (4 Kişilik)


Abla Nuran teyzenin bu akşam yaptığı çorbayı çok beğenip tarifini aldım. Hemmen buraya yazıyorum!!

Malzemeler:

* 1 Su Bardağı Yeşil Mercimek
* 1 Çay Bardağı Erişte
* 4 Çorba Kaşığı Un (Kaşığı Fazla Fazla Doldurmana Gerek Yok)
* 2 Yumurtanın Sarısı (Osman Bey'in Karısı Diye Devam Eden Tekerlemeyi Hatırladım)
* 6 Çorba Kaşığı Yoğurt
* 3 Su Bardağı Kaynar Su
* Tereyağı
* Zeytinyağı
* Pul biber


Hazırlanışı:

Mercimeği kaynat. Ağzına al pişmiş mi diye. Yumuşamışsa süz. Sonra tekrar tencereye al. Bir taraftan da 3 su bardağı suyu kattleda kaynat. Tencereye ilave et. Erişteyi ve tuzu da üzerine ekle. Erişte yumuşayana kadar kaynat.

Bu sırada bir yandan da bir kabın içinde 2 yumurtanın sarısını, yoğurdu, unu, birazcık da suyu bulamaç yap. Çorbaya karıştıra karıştıra ilave et. Shake it shake it.. Naneyi ilave et.

Yine minik bir tavada tereyağını ve zeytinyağını karıştır. Pul biber ekle. Servis ederken üzerlerine şekil yap.

Not: Yemekteyizde falan görürdüm yumurtanın sarısını çıkarmak için yumurtayı ikiye bölüp, bir ona bir ona aktarıp sarısını ayırmaya çalışan kadınları. Nasıl bir uğraştır yahu? Sana kolay yol sunuyorum sen o kadınlardan olma. Yumurtanın üst kısmına kaşıkla vur. Kırılan kısımda delik aç. Çok küçük de olmasın çok büyük de. Ters çevir. Beyazı direkt oradan akacak. İçinde sarısı kalacak. Hah şöyle rahat ayırın yahu!!(Çorbanın fotoğrafını da çekmiştim fakat telefonla laptopı birbirine bağlayan kabloyu bulamadım. Benzer bir fotoğraf koydum. Bunu yazarken de hapşurdum. Hemen çorba yapmalıyım! )

Afiyet olsun ablaleyim..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder